Sėkmingai įgyvendintas projektas „500 km sveikatingumo“

Įgyvendinant sveikatingumo projektą „500 km sveikatingumo“ grupė 6-10 klasių mokinių rugsėjo 26-28 dienomis dalyvavo žygyje dviračiais per Neringą.

Traukiniu nuvykome iki Klaipėdos, sėdome ant savo dviračių ir pradėjome žygį Nidos link. Aplankėme Lietuvos jūrų muziejų, atlikome gelbėjimosi jūroje užduotis, susipažinome su vandens gyvūnais, stebėjome delfinų pasirodymą. Būdami jūrų muziejuje sužinojome, kad paskelbta ekstremali situacija, sustabdyti keltai. Pasirinkimo neturėjome, per audrą dviračiais išvažiavome į Juodkrantę. Kelionė buvo sunki: lietus, stiprus vėjas, šaltis, nuovargis, dviračių gedimai, nugaros ir pečių skausmas dėl sunkių kuprinių… Bet mums pavyko! Juodkrantę pasiekėme dar net nesutemus. Tačiau nebesinorėjo nieko, tik sušilti ir pailsėti.

Ketvirtadienio rytą, lydimi buvusios mokytojos, mokyklos direktorės, seniūnės, kraštotyrininkės, rašytojos Aldonos Kazlauskaitės Balsevičienės, susipažinome su legendomis apie Neringos kraštą, Juodkrantės istorija, žmonių gyvenimo būdu.
Apsilankėme Raganų kalne, mokėmės nustatyti medžių amžių.

Per pietus pasiekėme Nidą. Pasirinkome maršrutą ir jau pėsčiomis aplankėme Parnidžio kopą, Baltijos jūrą, gintaro muziejų. Ant Parnidžio kopos išsiaiškinome, ką reiškia matematinis horizontas.
Gintaro muziejuje tapome Baltijos gintaro ekspertais: sužinojome, kaip susidaro gintaras, nuo ko priklauso jo spalva ir kaip atskirti tikrą gintarą.
Šlifavome gintarą, jį uostėme, stebėjome, kokią spalvą atidengiame.

Aukojome gintaro dulkes dievams ir prašėme slaptų norų išpildymo.

Į Juodkrantę grįžome jau sutemus. Sinoptikai prognozavo šiltą, bet labai vėjuotą naktį. Todėl nutarėme prie jūros nuvažiuoti dar kartą, naktį. Girdėjome jūros šniokštimą, jutome žemės dundėjimą po kojomis, bet nelabai ką įžiūrėjome. Radome į krantą išmestų daiktų, kai kurie jau ir kriauklelėmis buvo apaugę.

Penktadienio tikslas buvo vienintelis – pasiekti namus. Ryte dviračių taku pajudėjome Smiltynės link. Džiaugėmės geru oru, neįprastu kraštovaizdžiu, grybų gausa. Laiku grįžome į Smiltynę, spėjome į reikiamą traukinį, laimingai grįžome namo.

Nuėjome 10 km, dviračiais nuvažiavome 40 km, automobiliais – 80 km, autobusais − 60 km, traukiniu 300 km.

Dėkojame Gabijos, Ievos, abiejų Austėjų ir Aurimo artimiesiems už pagalbą įgyvendinat projektą.

Mokinius žygyje lydėjo mokytojos Diana Navickienė ir Asta Lengvenienė.

Projekto metu sveikai gyvendami ir aktyviai judėdami įveikėme 500 km.